Novell

Tumblr_lsrmbdraff1qdcpc0o1_500_large
 

*Den svarta vargen gnyr till och springer snabbt där ifrån. Den röd bruna vargen andas tungt och går två ostadiga steg och försöker att stödja så lite som möjligt på benet.
 
*Den röd bruna vargen vänder på huvudet och för henne kändes det som ett slowmotion ögonblick. Gud, hon kunde känna igen de där klarblåa ögonen vart hon än gick. Det var som en kopia utav hans - Alec's - ögon, men inte kunde de väl vara han? Hon han inte tänka mer innan den stora vargen bröt ögonkontakten och sprang iväg - så gott som det gick.
 
*För henne blev det en sömnlös natt. Hon kan inte sluta tänka på vad hon hade sett. Två gigantiska vargar var inte normalt, men mest av allt kunde hon inte sluta tänka på den röd bruna vargens blåa ögon, det liknade alldeles för mycket Alec's.
 
*Nästa dag i skolan ser hon honom, hans klarblåa ögon lyser och hon ser den röd bruna vargen vart hon än befinner sig, till och med när hon blundar. Hon får den skräckinjagande tanken att det kanske var han som är den röd bruna vargen, men hon vill inte tro på sin teori. Hon tittar förskräckt ner på hans händer och ber till gud att det inte ska finnas några bevis på att det är han som är vargen.
 
*Han har bandage på ena handen, höger handen. Hon blir rädd men samtidigt väldigt arg på sig själv för att hon inte kan minnas vilken tass vargen hade skadat igår.

det finns inga detaljer i de hela. Det är är min diposition - dvs att det är min tankekarta, så som jag tror att historian/novellen kommer att se ut. Min disposition är 6 sidor lång med sådana här punkter. Som jag har skrivit här är det i trejde person, dvs att det låter som någon berättar om historian. Men sen när jag skriver historian så kommer jag skriva i jag form. t.ex. tredjeperson: Hon tog ut en flaska fanta ur kylskåpet och drack det. Jagform: Jag gick mot kylskåpet och tog ut en flaska fanta.
 
Tumblr_lpl4jxk3ev1qb276ao1_500_large
(Här har vi de klarblåa ögonen som jag snackar om :)
 
 
Kyss ♥
 
 
 
 
 
Trackback